Strategia de Dezvoltare Locală a comunei Măgura pentru perioada 2023-2030

Misiunea administraţiei publice locale este asigurarea dezvoltării durabile integrate a unităţii administrativ-teritoriale administrate prin prestarea serviciilor de calitate populaţiei, crearea condiţiilor pentru atragerea investițiilor, crearea locurilor de muncă şi creşterea nivelului de trai al locuitorilor.

Comuna Măgura va deveni până în anul 2030 o comună cu o dezvoltare economică durabilă, accesibilă investitorilor și competitivă, care va tinde spre îmbunătăţirea continuă a calităţii vieţii, spre gestionarea ṣi utilizarea eficientă a resurselor locale, astfel încât să se asigure prosperitatea, protecţia mediului şi coeziunea socială.

Viziunea de dezvoltare a comunei Măgura se bazează pe următoarele direcții generale:
• dezvoltarea economică a comunei prin valorificarea superioară a resurselor locale, acordarea de facilități investitorilor și crearea unui climat proprice dezvoltării mediului de adaceri;
• îmbunătățirea condițiilor de trai ale locuitorilor ca urmare a dezvoltării economice și a modernizării serviciilor publice;
• creșterea calității vieții prin îmbunătățirea calității factorilor de mediu;
• asigurarea coeziunii sociale;
• consolidarea capacității administrative.

La baza strategiei de dezvoltare locală stau următoarele principii:
  • Principiul dezvoltării sustenabile

La baza strategiei se află ideea unei dezvoltări sustenabile, în cadrul căreia mediul natural, dezvoltarea economică şi viaţa socială se găsesc într-o strânsă interdependență, interacţiunea lor contribuind la creşterea calităţii vieţii oamenilor şi a mediului lor natural.

  • Principiul accesibilităţii

O autentică integrare în societate se poate obține numai prin accesul liber și neîngrădit al oamenilor la mediul ambiant. Accesibilitatea reprezintă o condiţie esenţială pentru o calitate ridicată a vieţii, fiind deosebit de importantă pentru ca persoanele cu dizabilităţi să poată participa la activităţile din cadrul societăţii. Datoria administrației publice locale este aceea de a furniza servicii integrate accesibile, astfel încât toţi cetăţenii să le poată folosi în mod independent, sigur şi demn.

  • Principiul comunicării

Este necesară înţelegerea nevoilor, ideilor şi valorilor cetăţenilor comunei, astfel încât acestea să poată fi utilizate în fundamentarea unor decizii mai bune. Administrația publică locală trebuie să ofere cetățenilor posibilitatea de a deveni parte integrantă în procesul de luare a deciziilor cu privire la comună.

  • Principiul profesionalismului

Profesionalismul este exprimat atât prin managementul schimbării, cât şi prin utlizarea unor tehnici esenţiale pentru un management public eficient. Pentru ca cetățenii să aibă încredere în administrația publică locală, ar trebui dezvoltate în toate compartimentele instituției, la toate nivelurile, competenţe de bază cum ar fi: managementul financiar, managementul resurselor umane, managementul informaţiei şi al comunicaţiilor, dezvoltarea abilităţilor de conducere, dezvoltarea profesională şi furnizarea de servicii.

  • Principiul transparenţei

Transparența constituie o condiție esențială pentru dezvoltarea durabilă și întreținerea unor relaţii strânse cu comunitatea. Proiectele publice trebuie să fie transparente, respectându-se dreptul cetăţenilor de a participa la întâlniri şi de a avea acces la înregistrări publice.

Sari la conținut